V 2. ročníku našej ZŠ v Dunajskej Lužnej sme sa v rámci projektového vyučovania venovali téme SEPAROVANIE ODPADU. Cieľom bolo nielen oprášiť si už osvojené vedomosti o danej problematike, ale aj osvojiť si nové informácie o ochrane životného prostredia. Popritom sa nám podarilo prepojiť viacero vyučovacích predmetov.
V matematike sme si precvičili počítanie do 100, vyriešili sme niekoľko slovných úloh s rôznymi údajmi o odpade a pomocou správnych výsledkov sme vylúštili tajničku.
Ďalej sme sa venovali čítaniu s porozumením. Žiaci si prečítali krátke texty o triedení konkrétnych materiálov. Pripomenuli sme si, aké materiály je možné separovať a ako správne triediť odpad do nádob na to určených. Na interaktívnej tabuli sme si vypracovali aj odpovede na otázky k prečítanému textu.
Na základe prečítaného vytvorili žiaci skupiny a začali s tvorbou plagátov, pri ktorej si rozvíjali kreativitu, grafické zručnosti i tímovú spoluprácu.
Tento projekt nebol len o učení, ale aj o zábave a spolupráci. Žiaci pracovali v skupinách, ale aj individuálne, čím mali možnosť ukázať svoje schopnosti a nápady. Vznikli rôzne originálne plagáty, ktoré nielen že ozdobili naše priestory, ale zároveň poslúžia ako výzva pre ostatných, aby sa zapojili do správneho triedenia odpadu.
Žiaci si tento deň veľmi pochvaľovali. Spolupráca v skupinách ich bavila, vytváranie plagátov bolo zábavné a učenie sa o ochrane životného prostredia im prišlo užitočné. Projektové vyučovanie bolo pre nich nielen spôsobom, ako sa niečo nové naučiť, ale aj ako zažiť zábavu spojenú s dôležitou témou.
Mgr. Katarína Pipíšková